Onze reis naar Japan 2018 staat weer voor de deur.

Op 8 november vertrekken we weer naar het land van de reizende zon. De koffer staat al bijna klaar, gepakt en gezakt met Hollandse lekkernijen Al jaren reizen we door Niigata Japan en met veel succes. Hier hebben we menig hart laten smelten bij al het moois wat er zoal aangekocht wordt.

Volg ons daarom de komende periode , u kunt dagelijks ons reisverslag lezen op onze site. Schroom dan ook niet om vragen of informatie in te winnen als we u nieuwsgierig hebben gemaakt met onze vissen.

Tot ziens

bij Brabants Koiparadijs.

Vrijdagavond 9 november komen de eerste nieuwe vissen uit Japan naar Brabants Koiparadijs.  Het gaat hier om een aantal hele mooie nisai Tancho Sanke van Marudo. De vissen zijn tussen de 32 en 40 cm. lang en vanaf heden te reserveren. Uiteraard gaan deze vissen eerst in quarantaine en mogen ze bij ons blijven totdat uw vijver het toelaat in het voorjaar om overgeplaatst te worden.

We kunnen deze vissen aanbieden voor €295.00

We zijn onderweg…..

inmiddels al een aantal uurtjes onderweg naar Narita Tokyo, waar we Nederlandse tijd vannacht rond half twee zullen landen. Vervolgens pakken we de trein richting Niigata om onze reis richting de start van onze koihunt te beginnen.

Jullie alvast welterusten  voor straks en hier gaat de dag al weer beginnen.  Groet, Jurgen.

Vrijdag 9 november 2018

Hallo Nederland,

Ik ben inmiddels gearriveerd in Nagaoka ,Japan. Na een zeer voorspoedige reis, een rustige vlucht was ik vanmiddag al op tijd hier in Niigata. Even de koffer op de kamer gezet en daarna toch nog even bij Hirasawa gaan kijken.  Hier heb ik al wel het één en ander op het oog. Mooie vissen gezien en er werd me een mooie vis aangeboden van maar liefst 95 cm. Iets om over na te denken……

Het wordt hier al vroeg donker dus verder rijden had geen zin. De eerste afspraken zijn inmiddels gemaakt, dus we hebben morgen al een vol en gevarieerd programma.

Vanavond komen in de winkel de eerste nieuwe vissen aan, dus als jullie al een voorproefje willen nemen dan kan dat vanaf morgen. Altijd spannend als je er zelf niet bij bent maar ik heb er alle vertrouwen in dat ook dit helemaal goed gaat komen. Wellicht hebben jullie deze nisai van Marudo op facebook al voorbij zien komen.

Beste mensen, het wordt hier zo langzamerhand tijd voor bed, jullie nog een fijne dag en tot morgen!

Groetjes Jurgen.

Zaterdag 10-11-2018 Niigata, Japan.

Beste koivrienden,

vandaag al vroeg op pad gegaan en niet zonder resultaat… We hebben hele mooie vissen geselecteerd.  Even naar Nagashima  gereden waar we een naar onze showa zijn gaan kijken. Deze vis, een female die we hier nog een jaartje hebben gelaten heeft een aardige ontwikkeling gemaakt. Deze vis is nu 66 cm. met een geweldige body. Altijd leuk om na een jaar weer je vis terug te zien.

Tussendoor nog wat kwekers aangedaan, even goed oriënteren wat er zoal zwemt en toen voor de lunch de traditionele Ramen gegeten. Heerlijk….

Hierna onze weg vervolgt naar onze grote vriend Katsumi San. Deze man is eerder bij ons in Nederland geweest en dan heb je jaren erna nog steeds een hele leuke band samen.  Natuurlijk met een stuk Nederlandse kaas in de hand, waar ze hier dol op zijn. Het zag er hier erg goed uit…. hele mooie vissen geselecteerd zoals: Beni kumonryu, Doitsu Ochiba, Ginrin Ginga, kin Showa, Kikosui, etc….

Ook specials met show certificaten dus echte kwaliteit dus.

Ook nog bericht uit Nederland gehad dat de Tancho’s Sanke ook goed zijn aangekomen dus dat geeft dan weer een goed gevoel. Kortom een heerlijke dag, het weer was dan niet altijd even best, maar goede aankopen gedaan. Tevreden weer terug gekeerd naar het hotel en morgen weer een nieuwe dag. Jullie nog een fijn weekend en tot morgen.

Jurgen.

Niigata , 11-11-2018.

Goedemorgen,

we zijn weer terug bij onze thuis basis hier in Japan. Ook vandaag hebben we weer mooie aankopen gedaan. Wat grotere vissen, opdrachten waar we voor geslaagd zijn, dus niets te klagen.

Vanmorgen zijn we rond de klok van half negen op pad gegaan. Eerst even naar Ikarashi om te bevestigen dat we hier een prachtige Ginrin Soragoi voor een klant wilde aankopen. Een van onze opdrachten die zeker niet makkelijk was maar toch gelukt. Deze vissen liggen hier niet voor het oprapen, dus was dit niet makkelijk om deze in zijn soort van een goede kwaliteit aan te kopen.

Ginrin soragoi verkocht

Ook viel mijn oog nog op twee hele mooie Goshiki’s . Beide female van 50-55 cm.  Dus ook deze vissen komen naar Nederland.

De donkere Goshiki is inmiddels verkocht.

Na bij deze mensen afscheid te hebben genomen hebben we onze weg weer vervolgd. Onderweg nog wat adressen aangegaan en rond het middaguur even wat gegeten bij de Filippijn.  Het eten hier in Japan is altijd goed, veel keus en goede keukens.

Vanmiddag liepen we nog tegen een aantal mooie vissen aan. Bij Yamanaka Ohya koifarm.  Wat grotere vissen tussen de 50 en 74 cm. Weer typisch zo’n kweker waar je gewoon binnen moet stappen en waar je dan verrassend veel moois ziet zwemmen. Hier heb ik dus wel wat uurtjes doorgebracht.

Shiro Utsuri 74 cm. female    Kujaku 50 cm. female    Ki-shusui lichte kleur 50 cm.female    en de donkere ki-shusui 55 cm.female. Vissen waar menig koihart sneller van gaat kloppen.

De donkere Ki Shusui is inmiddels verkocht.

in mijn nopjes met deze aankopen hebben we ook hier afscheid genomen en nog even een beetje geshopt voor op de kamer in het hotel. Vanavond gaan we lekker bbq-en dus dat wordt weer een gezellige avond en wie weet een latertje. Door het tijdverschil ben je hier helemaal van slag, maar ook dat komt goed. Jullie nog een fijne zondag!

Tot Morgen.

Nagaoka Maandag 12-11-2018

Hallo allemaal,

We zijn weer terug van een prima dagje. Het weer was prima, begonnen met een lekker zonnetje dus dan ziet de wereld er heel anders uit.

Vandaag hebben we een dagje rondgereden voor klanten die een zoekopdracht hebben meegegeven. En met succes…

Diverse kwekers aan gedaan waaronder Oofuchi, Hirasawa, Kanno, Izumiya, Choguro, etc… Veel moois gezien maar uiteindelijk zijn we goed geslaagd. Er komen weer mooie aanwinsten naar Nederland en België, allemaal vissen van 50 plus en 60 plus cm.

Kijk mee en geniet van al dit moois…

Morgen gaan we natuurlijk weer op pad want we hebben toch nog heel wat wensen waar we naar op zoek gaan. Zowel voor de winkel als opdrachten van onze klanten proberen we zeker in te vullen.  En we hebben nog een aantal dagen te gaan, dus wie weet wat er nog aan de revue passeert.  Je komt hier soms ogen te kort bij het zien van al dit moois.

Vanavond nog even lekker gegeten en dan is het al weer tijd om het bedje op te zoeken. Inmiddels al wel gewend aan het tijdverschil met Nederland. Jullie allemaal nog een fijne avond en tot snel….

Groeten uit Japan, Jurgen.

Japan, Dinsdag 13-11-2018

Hier zijn we weer…. we hebben er weer een dag koihunting op zitten en wederom met een goed gevoel terug gekeerd naar het hotel.

Ook vandaag was het weer een goede dag, niet te veel regen, wat zon en niet te koud. daar kan in deze tijd van het jaar nogal wat verschil in zitten.

Na de mooie aankopen van gisteren hebben we vandaag nog een paar Yamabuki aangekocht bij Tanaka. Mooie vissen met een goede , mooie huidkwaliteit en met een bloedlijn van Izumiya. dat hebben we een aantal jaar geleden ook gehad en deze vissen hebben door die bloedlijn een goede potentie om door te groeien.

Rond de middag weer een heerlijke soep gegeten. Daar kun je hier geen genoeg krijgen, die heerlijke Ramen. Hierna onze weg vervolgd, nog even bij Kanno langs geweest , bij ikarashi Kazuto, Maruju, Marushin en zo nog wat verder gestruind totdat het weer donker werd. Bij Maruju nog een leuke Ai Goromo naar bovengehaald van 50 cm. Een nadenkertje…

En dan is er alweer een dag voorbij…. inmiddels half elf in de avond. Straks eens kijken wat ik nog ga doen, misschien een potje darten hier om de hoek…..

Tot morgen allemaal… gr Jurgen.